23.09.2009

O mana intinsa...

Ii vezi la semafoare...la ''gura'' de metrou....la intrarea in biserica...imbracati in haine saracacioase...unii au copii mici in brate...altii au cate un mesaj scris pe o bucata de carton...se numesc cersetori...
Unii chiar au nevoie de o mana de ajutor...dar cand vezi oameni fara dizabilitati...oameni care pot muncii...dar ei stau acolo si intind mana pt a-si cumpara o juma' de vodka iti vine sa le  dai si vreo' doua peste ceafa...
La bancomatul raiffeisen de la romana...e un ''domn'' care pur si simplu te hartuieste ...se tine dupa tine sa ii dai ''un leu''..omul are cam 35-40 de ani....dimineata e treaz....la ora 2 cand plec de la serviciu el tot acolo este ...dar beat mort!
Dimineata, omul isi tinea discursul:''sunt amarat...mi-e foame...vreau si eu un leu''.... langa el...la vre'o 5 metrii...o batrana tinea in mana un cactus mic..intr-un ghiveci...avea lipit pretul de 5 lei...femeia nu se agita...nu deranja pe nimeni...astepta sa ii cumpere cineva planta...in speranta ca poate cu banii aia isi va cumpara o paine...despre medicamente nu vorbesc pt. ca pretul cactusului era infim.
L-as fi cumparat dar mie nu imi plac florile...asa ca i-am platit cactusul,si i-am spus sa il pastreze...
Ghinionul ''prietenului meu'' a fost ca m-am trezit cu fatza la cearceaf si i-am zis vreo'doua..de l-am facut sa imi promita ca nu imi mai cere niciodata bani.
Ca el sunt multi...niste lenesi...nu vor sa puna osu' la treaba...pai daca prin absurd 100 de oameni i-ar da ''1 leu'' ala a scos 1 milion pe zi.....
Pai cum domne' sa ai 1 milion pe zi...cand altii pt. banii astia muncesc 3 zile??!!
Am fost ''acuzata'' ca sunt prea sensibila..ca ma impresioneaza orice..asa este...nu pot sa raman indiferenta...
Saptamana trecuta ,la Universitate,o alta batranica croseta mileuri...statea jos...pe o bucata de ziar avea intinse 4-5 mileuri si pretul de 2 lei...femeia muncea....nu cersea...
Cum sa ramai indiferent?Daca pana acum ceva timp aveam impresia ca batranii sunt doar niste oameni senili...care se imping in tine in autobuz...doamne cu ruj rosu care se prefac ca lesina doar ca sa stea jos...acum am inteles ca nu toti sunt asa....
Cred ca nimic nu este mai dureros pt. un batran decat sa ramana singur...
Va mai povestesc ceva pe scurt ca sa nu va plictisesc...pt ca eu as putea vb. pana maine:D
Intr-o dimineata a cazut pe scarile de la metrou o batranica...nu se mai misca...oamenii treceau pe langa ea ca si cum nu ar fi existat...eram cu o colega care m-a ajutat sa o ridic...avea capul spart...si  nu vorbea deloc..nu scotea nici un sunet...
Cat incercam eu sa o intreb ce o doare(imi era frica sa nu se fi lovit la coloana) ..sa ii zic sa ''stea''cu mine..(sa nu lesine) credeam ca cineva suna la salvare....am ridicat privirea....erau oameni in jurul meu...dar nimeni cu telefonul la ureche...ei se uitau k la un spectacol..am scos  tel. si am sunat...
-112... apel unic...
-Buna ziua, ce urgenta aveti?
-Buna ziua, am nevoie de o salvare cat mai repede(ii spun pt. ce) ...
-Asteptati sa fac legatura...
-Smurd,buna ziua!
-Si ma apuc  iar sa spun de ce am nevoie de ambulanta....
-Da...trimitem!(cam 10 min. a durat discutia)
Intre timp au venit 2 paznici de la metrou...au spus ca raman ei cu femeia...
Trebuia sa plec...nu stiu ce a urmat...dar stiu ca oamenii sunt rai..indiferenti...egoisti...doar sa le fie lor bine..restul nu conteaza...
Aceeas persoana care mi-a spus ca sunt sensibila mi-a mai spus ca nu o sa raman asa...ca o sa ma schimb cand o sa observ rautatea oamenilor din jur...
Am observat-o...si  nu am de gand sa ma schimb...imi place sa cred ca mai exista oameni ca mine...oameni care sunt ''miscati'' de greutatile altora...
Tu cand ai facut ultima data o fapta buna?...si daca nu iti amintesti...maine  neeaparat trebuie sa faci ceva..chiar daca reusesti sa aduci zambetul pe chipul unui om...tot fapta buna se numeste....
Nu e greu...crede-ma...


2 comentarii:

  1. Batraneii care-si vand de prin casa te impresioneaza, asa e... E dramatic dar asta e. Unii chiar nu mai au ce sa vanda. In plus... mileuri nu se mai poarta... ca si bibelourile.
    Sunt cu adevarat nesimtiti aia care pot munic, dar prefera sa stea la parcare sa-ti ceara bni ca sa "aibe grija" de masina ta (de fapt, toti dau bani ca s anu le fie zgariata), aia care-si iau copilu' in brate si-l tin toata ziua in soare la semafor... ai vazut filmul "Filantropica"? Daca nu... sa-l vezi! eu l-am vazut de vreo 20 de ori, dar tot le dau astora cate 50 de bani au un leu pe la semafoare. Cand am. Cu toate ca stiu ca nu-i merita.
    Oricum... e de rtinut ca "Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana".

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand devine atat de greu sa deosebesti oamenii care au nevoie de hiene, devine greu sa ajuti pe cine trebuie...

    RăspundețiȘtergere