15.09.2009

Ce iti doresti de la viata?





Cand esti mic toata lumea iti pune aceeasi intrebare:''TU CE VREI SA TE FACI CAND O SA  FII MARE?''
Ce intrebare tampita....
Cu greu am luat o decizie... eu vreau sa fiu si medic chirurg,si politista si judecatoare.. (si pot sa mai insir..) ...
Am lucrat  la o firma....8 ore pe zi...cu ochii in calculator...dupa 2 ani am demisionat!asta nu e de mine...ma plafonasem...nu sunt omul care sa faca acelasi lucru zi de zi...imi doream actiune...miscare....adrenalina...
Am avut parte de ele in prima zi de practica la spital(am recoltat sange si am facut transfuzii)
Am realizat ca imi place sa ajut..sa fiu acolo..sa fac ceva....
Sunt dezgustata de ceea ce se intampla in spitale...de atitudinea cadrelor medicale...si mai ales de proasta pregatire a medicilor!
Cu ceva timp in urma trebuia sa ma operez la degetul ''inelar'' al mainii stangi.Pe masa de operatie medicul ma pune sa ma dezbrac!de ce? el avea impresia ca sunt acolo ca sa ma operez de apendicita!
Acum 2 ani, mama a racit la plamani....diagnosticul medicului? T.B.C.!avertizare: mai are o luna de trait!
Au trecut 2 ani, mama e bine, nici urma de T.B.C
Sunt doua exemple banale...nu se compara cu ''CAZUL CIOMU'', dar va asigur ca lista continua...
Sa nu vorbim de ''scorurile'' care se practica in spital...sa nu amintim de faptul ca medicii nostrii stiu doar sa trateze o raceala si sa puna silicoane...
Pentru operatiile complicate, investigatii amanuntite trebuie sa te duci ''afara'' sa te tratezi...si ai nevoie  ''doar'' de cateva mii de euro!Simplu nu?
Hai ca m-am enervat si am deviat de la subiect:)
Ma duc sa fumez o tigara doua,trei ,cinci :D...continuam maine:)
O seara frumoasa dragilor:*

9 comentarii:

  1. din pct`ul meu de vedere medicii sunt cam idioti, practica aceasta meserie doar pt bani, iar cei care sunt intradevar buni probabil ii poti numara pe degete ...

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand, nu te mai enerva, ca faci riduri :P
    Second, in afara din cate am auzit, oamenii iti dau factura, e totul ALL INCLUSIVE am inteles.Scorurile sunt mai mari, dar nu trebuie sa mai dai spaga,etc.Cred ca multe lucruri se rezolva "afara" pentru ca aici nu dispun de aparatura necesara si evident nu sunt pregatiti pentru ceva ce nu pot face(din lipsa de echipament medical,bani , etc...).
    E ca si cum eu as sti sa conduc un bolid de formula 1 dar sunt sofer distribuitor pe un amarat de Logan.Normal ca nu ma duc sa invat sa pilotez o masina daca eu am la dispozitie o Dacia. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Adrians.. faza e ca aia buni se cara din Romania din cauza salariilor proaste si noi ramanem cu "frunzele uscate".

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu cand o sa fiu mare, vreau sa fiu un om responsabil. Stiu ca suna demagogic and shity, dar tre sa admitem faptul ca visam o cariera intr-un domeniu, cativa urmeaza studiile in domeniul respectiv si prea putini profeseaza. Inveti una si faci e putem face in situatia asta? Un singur lucru : sa fim responsabili indiferent ce meserie am avea. Sa constientizam faptul ca exista oameni care ne-au investit cu increderea si speranta lor. Repet, stiu ca suna demagocic si mai ales aiurea in vremuri de "criza", cand stai si numeri pana si maruntisul din portofel, dar nu cred ca banul este adevaratul factor motivant pentru un om, cred ca faptul ca munca lui este respectata si apreciata motiveaza un om cu adevarat.
    Natalia, tu ai particularizat. Ai scris despre medici. Eu am formare de economist si am si norocul de a profesa, dar "profesionistii" peste care am dat m-au facut sa regret ca am ales calea asta. Am lucrat intr-o firma de brokeraj si ce am vazut si auzit acolo, m-a facut sa imi reanalizez pasiunea pentru bursa si dorinta de a face o cariera in domeniu. Mi-am dat seama ca mie asta imi place, dar nu am cu cine sa lucrez, asa ca a ramas doar pasiune si am ales sa lucrez intr-un domeniu complementar.
    "Ciomu" l-a lasat pe saracul om fara organ, eu am avut ca sefa un om care a pierdut in 3 luni pe bursa 7 mld de lei, bani adunati de o "tanara" pensionara in toata viata ei. S-a trezit la 70 de ani doar cu ce i-a taiat Ciomu aluia si cu scuzele directoarei de sucursala.Asadar, idiotenia nu tine cont de profesie :).

    RăspundețiȘtergere
  5. @yayo:am facut referire la medici pt ca am avut ocazia sa vad cum sta treaba in domeniu'.
    La fel ca si tine,am ramas cu un gust amar cand am vazut ca nu am cu cine sa lucrez.
    @adrian:asa este..e trist ca am ajuns sa practicam o meserie pt bani...nu din placere...
    @gege:da, sistemul sanitar e la pamant din cauza lipsei fondurilor...dar sa nu gasim o scuza pt medici ca nu au aparate performante...
    Ce aparat ii trebuia doctorului care nici macar nu mi-a citit fisa medicala si vroia sa ma opereze de apendicita?...am avut noroc ca nu isi facuse anestezia efectul...daca adormeam ma trezeam cu apendicul scos:)

    RăspundețiȘtergere
  6. @yayo Foarte de acord cu tine.Asa ar trebui sa fim toti,si sa vedem ce efecte au lucrurile pe care le facem asupra celorlalti.Toti cauta sa faca cat mai multi bani si nu conteaza daca ii calca pe ceilalti in picioare.Eu sunt de parere ca banii sunt totusi importanti, dar nu neaparat CEL MAI IMPORTANT LUCRU.Si eu lucrez din fericire in domeniu(transporturi),INCA,dar ca si tine, cateodata imi dau seama ca ma straduiesc sa fiu OM si sa fiu intelegator degeaba.Dupa ce mi se intampla un lucru nedorit,stau sa ma gandesc daca n-ar trebui sa fiu mai "al dracu' ".Totusi, nu pot sa fiu altfel si sper ca isi vor da seama la un moment dat ca trebuie sa fii si OM, nu numai masina de facut bani, si nu castigi mereu.Trebuie sa mai si pierzi cateodata
    @natalia Daca iti scotea apendicul, nu era bai, era un fel de prevenire a apendicitei, ca la un moment dat probabil va trebui si operatia asta.Eu inca n-am avut nevoie :D

    RăspundețiȘtergere
  7. @gege: nu era bai,dar eu aveam nevoie de o operatie la deget!apendicul l-am scos acum 2 ani..daca ma apuc sa povestesc si intamplarea aia nu mai termin pana maine:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Iar am sa te critic. Ori de cate ori vei generaliza, am sa fac asta.
    Ai dreptate. Avem multi medici retardati in tara asta. Spagari, prost pregatiti, care au dat multa spaga la randul lor pe vremea cand erau studenti, sau care au facut alte nenorociri.

    Dar avem si medici exceptionali (mult mai rari, din pacate..) care fac garzi peste garzi, care nu iau spaga si pe care se pisa toata lumea!

    O alta problema se intampla in tara asta de kkt. Medicii buni (si nu doar medicii, in general toate varfurile din diverse domenii) pleaca din tara.. emigreaza in locuri unde sunt apreciati si remunerati corespunzator...

    Deci ceea ce se intampla la nivelul intregii societati se reflecta si in sistemul medical. Avem politicieni prosti si corupti, avem medici si profesori la fel..

    Referitor la intrebarea ta cand eram mic voiam sa devin actor :), apoi jurnalist...
    In cele din urma am impletit cele doua dorinte si destinul m-a dus undeva in fata camerelor..

    RăspundețiȘtergere
  9. @edy:cand o sa scriu despre oameni ''exceptionali'' aminteste-mi sa mentionez si despre medici.
    GENERALIZEZ DEOARECE ''MAJORITATEA'' ACOPERA ''MINORITATEA''!

    RăspundețiȘtergere