07.09.2009

Cei 7 ani de acasa...

Educatia pe care o primesti in primii ani de viata este esentiala in formarea ta ca si adolescent. Inveti sa spui ''buna ziua'' atunci cand intalnesti o persoana cunoscuta, inveti sa spui ''multumesc'' cand primesti ceva ,inveti,sa fi civilizat! Incearca sa privesti putin oamenii din jurul tau...ti se par civilizati? Multi au uitat la ce foloseste banalul cos de gunoi! Am vazut azi o doamna cu un copil de mana...copilul manca o corn cu ciocolata...dupa ce a terminat , doamna scoate un servetel sterge copilul si arunca servetelul pe jos(si la doar 2 m. de ea era un cos de gunoi atarnat pe stalp). Ce o sa faca acel copil cand o sa mai creasca ? Acelasi lucru.... Vad zilnic oameni care nu isi cer scuze daca te calca pe picior, oameni care nu au nici macar minimul de cunostine despre bunele maniere... Daca si in acest secol ne comportam ca primitivii , daca un adult nu este in stare sa ii ofere o educatie copilului sau ,oare unde vom ajunge in ritmul asta?

4 comentarii:

  1. Vom ajunge rau de tot... nu ca nu am fi deja. Te invit sa urmaresti un clip destul de interesant, tot in domeniu. http://www.trilulilu.ro/ZoliToth/35f0e453b3ce9c

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa vad eu parinti/bunici ce traverseaza pe rosu cu copii de mana... eu am 21 de ani si inca nu traversez pe rosu desi in Spania la ei e ceva normal si cu politia langa tine si asta pentru ca soferii sunt mai indulgenti dar totusi educatia mi-am primit-o in Romania si acolo am invatat sa dau "Buna ziua", sa nu traversez pe rosu sau sa bag ambalajul unei ciocolati in buzunar daca nu am un cos in apropiere (in RO nu prea avem multe pe vremea aia).

    Romania nu evolueaza ci involueaza si asta din mult mai multe puncte de vedere.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu mai am ceva de adaugat la ce spui tu.
    Intr-adevar, depinde de "cei 7 ani de acasa", DAR, depinde si de tine ca persoana.Cand mai cresti deciziile le iei tu pe baza celor invatate pana atunci si pe baza a ceea ce vezi in jur.Depinde cum vrei tu sa te cresti.Eu fac anumite lucruri pentru ca mi se pare mie normal si corect sa le fac in felul acela.Nu mi se pare normal sa fac un lucru, nu-l fac, chiar daca unii il fac(gen aruncat pe langa cos, pe strada, pe balcon, etc...)Depinde foarte mult educatia unei persoane si de respectiva persoana.Degeaba parintii se straduiesc daca "n-ai cu cine". Am i right?

    RăspundețiȘtergere
  4. @GEGE:AI DREPTATE...DEPINDE FOARTE MULT SI DE AUTOEDUCAREA FIECARUIA....DUPA CE CRESTEM ALEGEM SINGURI CUM DORIM SA NE COMPORTAM IN SOCIETATE ..DIN PACATE ALEGEREA UNORA LASA DE DORIT...

    RăspundețiȘtergere