12.09.2009

Discriminare...


038 - Michael Jackson - Black Or White (1991)
Asculta mai multe audio Muzica

Nu judec oamenii dupa aspectul fizic,orientare sexuala, religie,etnie , sau alte forme.
Oamenii nu trebuiesc judecati daca sunt grasi sau slabi,frumosi sau urati, tigani sau romani...toti au drepturi egale!
Tiganii au multe ''etichete'':infractori,scandalagii,mafioti....
Daca ne gandim putin,nu exista si romani care comit aceleasi delicte?
Am intalnit multe persoane de entie rroma care au o facultate, care si-au depasit conditia, care au o educatie aleasa...un loc de munca cinstit....
Este adevarat ca sunt putini, dar nici cu romanii nu imi este rusine...
Cele mai multe crime,violuri , si alte fapte oribile sunt de cele mai multe ori comise de romani.....
Cele mai multe furturi sunt comise de tigani...
Ce este mai grav? sa furi un portofel sau sa iei viata unui om?
Aseara vorbeam pe mess cu un prieten despre discriminare...o sa scriu cateva fraze care-i apartin ..... pe mine  m-au marcat...
''culoarea pielii mi-a adus mereu numai ghinion ''
''oriunde am ajuns ... n-am castigat nici macar o sansa de a dovedii ce pot ''
''imi aduc aminte de zecile de interviuri date pentru posturi de 2 lei ... si eram refuzat  exact pentru chestia asta ... desi ma imbracam adecvat unui interviu ... desi aveam mult mai mult decat studiile necesare ...''
''ma omoara si mai rau ideea ca stiu ca tata era arab si nu tigan ,ei imi pun o sigla care nu e a mea''
Platim un pret prea mare ,desi nu este vina noastra ....nu noi alegem sa ne nastem albi sau negrii,frumosi sau urati...oricum am fi,suntem oameni ....
Stiu ca nu pot schimba prea multe....ma abtin sa scriu despre mentalitatea romanilor....
E trist.....

10 comentarii:

  1. intr-un fel ai dreptate intr-un fel nu ai dreptate. Sti care e partea care ma intristeaza pe mine cel mai mult in relatia noastra dintre romani si rromi? Ca rromi isi invata copii de mici ca ei trebuie sa se comporte urat cu ceilalti (de alta culoare). Imi amintesc de cand eram copil si pierdeam vremea in net-cafe, can un pustiulica rrom vine si face urat la mine dupa care baga o fraza de genu: "Ba tu sti ca eu vin cu multi asa ca taci!" Ce a urmat dupa nu mai are rost sa-ti zic. Si nu sunt sigurul caz...
    Cat despre partea cu furtul/omoruri/violuri...eh...tu stai in ferentari si sti mai bine :P

    RăspundețiȘtergere
  2. @gogu:Nu incerc sa i-au apararea rromilor, sau sa le gasesc vre-o scuza pt ceea ce fac...
    Ideea este urmatoarea: daca 90% din tigani fac rau, nu trebuie sa ii includem si pe cei 10% care sunt diferiti...nu trebuie sa ii catalogam, sa le punem ''eticheta '' ...
    Ei merita o sansa...si din pacate nu li se acorda...
    p.s:Cartierul in care locuiesc nu are nici o legatura ...crime,furturi,batai,violuri sunt peste tot...in orice cartier, in orice tara...

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am zis cumva ca iei apararea rromilor, eu doar ziceam ca ei de mici sunt invatati sa faca asa si singurul mod pentru a schimba ceva e sa schimbi mentalitatea oamenilor. Dar cum ziceai si tu, mai bine te abtii sa vorbesti despre mentalitatea oamenilor. Oricum este trist ce se inampla in romania de azi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu n-am nimic cu tigani care's de treaba.. Eu am intalnit si tigani de treaba, foarte ok chiar. Eu am treaba cu aia care se comport urat, care-si dau aere. Daca tu te comporti ca dracu, vrei sa te pup pe frunte ?

    Tre sa recunosc ca am ceva cu persoanele ghei :D dar ma rog si aici tot cam la tigani reactionez.. de exemplu Mircea Solcanu (ala de la Acasa) :)) mi se pare simpatic, de treaba.. e ok omu. Dar am ceva cu aia travestiti care se comporta mai mereu ca femeia desi ei au moaca de barbat, arata aiurea rau.. sa-l mai prinzi si ca se da la tine e si mai si. Poate mai sunt si egoist avand in vedere ca-mi plac fetele lezby:)) adica sa le vad asa sarutandu-se, un film erotic gen :D dar 2 barbati sarutandu-se mi se pare .......... .

    Mai, per total eu n-am nimic cu nimeni atata timp cat persoana respectiva stie sa se comporte, e foarte ok, vorbeste frumos etc.. atunci voi fi si eu la fel cu el, indiferent cine e, ce culoare are, etnie sau orice alt fel.. dar daca face opusul la ce am zis, la fel voi face si eu cu el si evident ca il vei lovi la punctele slabe, verbal, uneori si fizic ca la unii vorba buna nu mai functioneaza deloc:)).

    Partea 2 a cu prietenul tau, da e foarte trista.

    Dar asta-i Romania. Cam totul e putred pe aici:)) si da, rad, fac haz de necaz, uneori doar asta ne mai ramane.

    RăspundețiȘtergere
  5. Idem Twenty. Nu am aboslut nimic cu rromi care sunt de treaba. Am prieteni rromi, cu care am copilarit, deh, si militari e un cartier plin de asa ceva. :)

    Insa, sincer, nu ii suport pe acei nespalati, care nu stiu decat sa fure si sa-ti dea in cap. I-as baga pe toti intr-o camera si i-as arde de vii, pentru ca nu merita altceva...

    Atata timp cat omul este ok, si isi vede de treaba lui, nu stiu de ce trebuie sa fie tratat urat...

    RăspundețiȘtergere
  6. @mar'sik...perfect de acord cu voi baieti...dar pe mine asta ma intriga...ca exista si tigani pe care daca i-ai lasa intr-o camera cu 1000 de euro nu ar pune mana nici pe un cent....dar nimeni nu evidentiaza partile bune ale lor...sunt toti bagati in aceeasi oala!

    RăspundețiȘtergere
  7. Natalia, asta e din cauza ca Majoritatile mereu vor Domina Minoritatile.

    RăspundețiȘtergere
  8. da twenty..stiu...mi-as dorii sa schimb lucrul asta..daca as putea...

    RăspundețiȘtergere
  9. http://www.libertatea.ro/stire/ucis-in-bataie-din-cauza-manelelor-256182.html

    RăspundețiȘtergere